HTML

Páncél György blogja

Páncél György vagyok, 24 éves budapesti lakos. 2008. január 14 és 2010. január 31 között a Mozgássérült Emberek Rehabilitációs Központjában dolgoztam személyi segítőként egyfajta segédápolóként, most a Motiváció Alapítvány támogató szolgálatánál töltöm be korábbi munkakörömet, mellette jelenleg is Sopronba járok levelező tagozaton szociálpedagógia szak IV. évfolyamára illetve Budapesten a Pannon Kincstár Tanoda fogyatékkal élők gondozása elnevezésű képzésére és mindezek mellett készülök a diplomához elengedhetetlen középfokú nyelvvizsgára Angol nyelvből. A jogosítvány megszerzésébe is sokat fektetek már "csak" a forgalmi vizsga van hátra. Próbálom mellőzni a közszereplést igencsak kevés sikerrel. Továbbra is célom egy svédországi élet alapjainak a megteremtése. Küzdök az esélyegyenlőségért és integrációért a magam módján.

Friss topikok

Linkblog

Szociálpedagógus képzés - véleményezés

2009.11.06. 22:41 :: gyurgyusz

2007 nyarán felvételt nyertem Sopronba a Nyugat - Magyarország Egyetem Benedek Elek Pedagogiai Karjának Szociálpedagógia Szak államilag finanszírozott levelező tagozatára. Jelenleg harmad éves vagyok. Az első év rendkivül kemény volt, az a magabiztosság, amivel az ELTÉről érkeztem hamar elszállt. A kétszintű érettségi miatt ugyebár a főiskolák már nem tartottak felvételit így kizárólag a pontok alapján kerültem be, ami azért lényeges mert az első félévben 7 db ismétlő vizsgám volt és állandóan másban kerestem a hibát 4-sekre, 5-sökre hajtottam. Nem értettem, hogy most az a gond, hogy pesti, államilag finanszírozott, fiatal vagyok. Ha túl jól beszéltem az volt a baj, ha visszafogott akkor az. A legjobb tárgyaimból aláztak, befogadó tárgyaim nem voltak és imádott városomat elkezdtem utálni. Nem sok kellett, hogy ott hagyjam. Azután sikeres cv és maradt egy tárgyam a II. félév sem lett könnyebb 5 iv-vel fejeztem be. Az áttörés itt következett be elfogadtak egy befogadó tárgyat így abból cv-n automatikusan átmentem, majd egy sikeres cv és maradt az anatómia. Ebben a félévben már nem buktam csak az előttem tolt anatómia maradt, amit nagy nehezen 5-re letettem. A 4. félév 3,8-as átlaggal 0 iv-vel zártam, nincs cv-m nem csúszok eddig. Mi változott? Én! Megbecsülöm magam, a segítségeket, megnyugodtam, ismerem a tanárokat, egy nappal korábban utazom le és a MÁV sztrájkjaira oda figyelek.

Az hogy szociálpedagógus lehetek a közel jövőben viszont semmit nem garantál, mert valószinüleg itthon nem fogok tudni elhelyezkedni benne, pedig a jogi háttér meghatározó és az országonként változó. A képzés maga érdekes mert szerintem olyanokat tanulunk, ami nem biztos hogy szükséges lesz, míg a szabadon választható tárgyak között van egy két elképesztően jó tárgy. Lényeges elem, hogy levelezőn 4-8-12 óra alatt kell leadni 30-40-60 órát, ami nem is sikerül, így kizárólag a vizsga számít. A végéhez közeledve örülök, hogy belevágtam.

Páncél György

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://personalhelper.blog.hu/api/trackback/id/tr751505882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása